Dat was Nieuw-Zeeland helaas alweer.... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robin Winters - WaarBenJij.nu Dat was Nieuw-Zeeland helaas alweer.... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robin Winters - WaarBenJij.nu

Dat was Nieuw-Zeeland helaas alweer....

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

10 April 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na onze lekker nacht in Dunedin zijn we weer op pad gegaan.
'S ochtend er vroeg uit en de Otago Peninsula op, het
schiereiland tegen Dunedin aan wat ontstaan is door vulkaan.
Hier schijnt de enigste plaats te zijn waar Albatrossen aan
land broeden en de Otago zou ook in het bezit zijn van vele
mooie baaien en stranden. Stranden met dolfijnen en geel oog
pinguins, dus zeker de moeite waard om deze een beetje te
verkennen in de auto. Grappig genoeg deden we deze tour in
twee delen, want we moesten tussendoor tanken. Auto hadden we
geparkeerd in een steil straatje waardoor het leek alsof er
genoeg bezine in zat, maar dat viel tegen toen we eenmaal op
de Otago reden. Dus rustig terug gereden en weer vol
gegooid:P De Albatrossen colonie was helaas een heel hebben
en houden geworden, en moest je 35$ voor neerleggen! Helaas
dan rijden we weer door.. Nog mooie stranden verkent en
Dunedin van een hoger punt kunnen bekijken! Die dag reden we
alvast richting noord naar een kleine DoC, zodat we daar mooi
konden slapen. Was nog wel even rijden maar weer een mooi
plekje om de auto te parkeren. Zonnetje scheen lekker en
zelfs nog een bramenstruik kunnen leegplukken. Volgende dag
richting het westen, omdat we nog enkele dagen hebben kunnen
we nog mooi langs de meren die landinwaards liggen en
misschien zelfs mount Cook zien liggen(hoogste punt van NZ).
Was een enorm saaie weg over de Mackanzie vlaktes waar enorm
veel schapen liepen. Wegen die voor soms wel een half uur
rechtdoor liepen.. en dan maar 100 en geen cruise
control...Saaai. maar even gestopt in Twizel, het
vakantieoord voor trips naar de meren, Mt. Cook en ski
gebieden in de winter. Kleine boodschap en weer door, het
eerste meer waar we langs reden was Lake Pukaki. Wat
ongeloofelijk mooi meer, super blauw, vlak en zon. Geweldige
vergezichten en omdat we de hele trip al mazzel hebben Mt
Cook op de achtergrond. Geniaal mooie foto's gemaakt en even
goed genoten! Na via enkele stuwmeren en dammen en geweldige
uitzichten naar Lake Tekapo gereden. Een meer waar Tekapo
(het dorp) aan ligt en wat bedrijvighied is. Gezellig en
klein maar een heerlijk sfeertje. In het dorp konden we
nergens overnachten dus moesten we het wat verder zoeken. Op
de weg naar een camping eerst de afslag naar Mt. John gepakt.
Niet een extreem hoge heuvel, maar daarbovenop schijn je
snachts de helderste hemel boven je te hebben ter wereld!! We
sliepen ongeveer een kwartier vanaf Mt. John dus vanaf daar
ook zeker geen slechte hemel gehad boven ons die nacht! Volgende dag alweer richting de oost kust/Christchurch. Weer een aardig stuk rijden en na 340 km aangekomen in Akaroa op de Banks Peninsula. Via het informatie kantoortje een geniaal plekje gevonden bij een boerderij waar we onze auto konden zetten! Hier hebben we onze laatste twee nachten gezeten. Genieten van de Banks en Jeu de boules spelen in de zon! Met de schapen ouwe hoeren en 's avonds in het hostel zelf gezellig bij de warme haard filmpje kijken. Heerlijke daagjes gehad en dinsdag ochtend helaas de auto weer bij Lucky Rentals ingeleverd. Die twee weken in de auto zijn voorbij geschoten en waren ook echt 100% het geld waard. Zoveel meer kunnen zien en kunnen meemaken! Op het vliegveld van Christchurch moesten we even wachten op onze vlucht naar Auckland. Kort vluchtje van slechts een uurtje waarmee we in 1x in Auckland waren. Laatste twee dagen in een hostel en de stad bekijken. Vandaag nog een rondje door de haven waar enorme zeilschepen lagen, maar ook de boot van NZ in de America's Cup. Morgen een super lang dagje. Vliegen om 17:40 vanaf Auckland, vliegen 13 uren naar LA, waar het 13:10 is al we aankomen, nog steeds donderdag 11 april:P Hopelijk geen dikke jetlag als we in LA komen, hebben al een hostel geregeld voor de eerste week Los Angelos vlakbij Hollywood en Hollywood Boulevard! Moet dus wel goed komen, nog maar 2 weekjes en dan staan we vrijdag 26 april alweer op schiphol..