kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Robin Winters - WaarBenJij.nu kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Robin Winters - WaarBenJij.nu

kanchanaburi

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

18 Januari 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Een klein foutje, deze had nog achter die andere gemoeten maar hier komt hij alsnog:)
Na de dag Ayutthaya zijn we vertrokken uit het benauwde en hete Bangkok. Met de trein richting Kanchanaburi, waar de Bridge over the rivir Kwai ligt. De ongeveer 2 uur durende trein reis door het groen deed ons goed..lekker uit het raam hangen en genieten van de natuur! In Kanchanaburi was het even zoeken naar een slaap plek maar naar een uurtje iets leuks gevonden. Nog even wat gegeten bij een barretje en toen gaan slapen.
De volgende dag stond het tweede deel van de spoorlijn die ooit doorliep tot birma op de planning. Helaas gaat de trein tegenwoordig maar tot Nam tok. Ook hier nemen ze de tijden niet heel precies, een trein kan zomaar een half uur later aankomen of plotseling zonder brandstof te komen staan. Van de spoorlijn hadden we meer verwacht maar het bleef slechts bij 1 steil kloof waar de trein langszaam langs reed, al met al niet zo spannend als gedacht. In Nam tok aangekomen zijn we met de taxi naar de Sai Yok watervallen gegaan en voor de eerste keer een duik kunnen nemen:) daarna met de taxi door naar de Hellfire pass, het stuk van de spoorlijn die helemaal moest worden uitgehakt uit steen.erg indrukwekkend hoe dat eruit zag! We moesten helaas snel door het park wat de trein stond weer op vertrekken. De terugweg het brandstof probleem en ipv 2 uur durende treinreis deze keer 3,5 uur:P eenmaal in Kanchanaburi leek de hel zijn uitgebroken, miljoenen vliegen overal.. snel terug naar het hostel om eerst even te douchen en om te kleden. Daarna tussen onze vele miljoenen vrienden nog prima wezen eten.
Zaterdag op zondag zou een reisweekend worden, met de nachttrein naar. het zuiden. Ik zelf niet echt kunnen slapen in de trein maar taco wel.. rond 8 uur aangekomen in het zuiden en met de taxi naar het onbekende Khanom gebracht.. dit bleek idd een super saai dorp met weinig spectaculairs. Het hostel ziet er daarintegen wel super uit en mogen we zeker niet of klagen. Scooter erbij gehuurd omdat het niet te belopen/befietsen was. En nee paps, paspoort niet ingeleverd! Na 's middags heerlijk op het strand te hebben gelegen onder onze eigengemaakte strand hut even gegeten en staan nu op het punt om te gaan slapen.. lekker de verloren uurtjes inhalen:) als jullie nog vragen hebben. Stel ze en ik zal ze beantwoorden in het volgendr verslag! Tabeee!

• 21 Januari 2013 - 15:45

Erik En Lieke:

Mooi verhaal mannen! Wat een avonturen al meegemaakt in zo'n korte tijd! Enjoy!!

• 23 Januari 2013 - 17:34

Annemie:

Hoi Robin en Taco,

Inmiddels al bijna twee weken op pad en leuk om jullie verhalen te lezen. Waar blijven de foto's? Altijd leuk om te zien. Is de warmte wat te harden?
    Hier is het volop winter, ijs en sneeuw. De eerste keer alweer op schaatsen gestaan, prachtig ijs, maar nu onbegaanbaar door de sneeuw.
    Lieverds, ik denk veel aan jullie en volg jullie via deze site. Geniet volop en veel reisplezier.
    Liefs Annemie