Eerste week Thailand zit erop - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Robin Winters - WaarBenJij.nu Eerste week Thailand zit erop - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Robin Winters - WaarBenJij.nu

Eerste week Thailand zit erop

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

16 Januari 2013 | Thailand, Ayutthaya

Door het mobiel proberen bijhouden worden het niet steeds dagelijkse verhalen. Probeer wel om de 4/5 dagen nieuwe verslagen voor jullie te schrijven hoor!:P
Na onze eerste (aankomst) dag in bangkok zijn we nog 2 dagen in Bangkok gebleven. De eerste dag zijn we met de tuk tuk naar het paleis van de koning gebracht, tenminste dat was het plan, hik wil ons eerst graag naar een t.a.t. brengen. Dit zijn kleine lokale reis bureautjes die je vanallea willen aansmeren. Als wij daar even naar binnen zouden gaan zou hij gratis benzine krijgen, nouja prima. Maar wij hoefden niets van die t.a.t. dus even later weer in de tuk tuk gestapt, naar het paleis van de koning maar! Enjahoor weer langs een kleding winkel waar we hetzelfde moesten doen... Toen waren we er wel klaar mee en hebben we hem duidelijk gemaakt dat we nu naar het paleis wouden! En gelukkig heeft hij ons daar afgezet:) wij hebben daar mooi rond gelopen over de plaatselijke marktjes en steegjes:) later op de avond nog even wezen kijken op de Khao san road, wat een enorme gekte! Een lange straat vol met stroep en mensen die je bijna naar binnen trekken in hun zaakje..
De volgende dag stond Ayutthaya op het programma, de oude hoofdstad van Thailand. Met de trein slechts 2 uurtjes van Bangkok, en dat maar voor omgerekend 0,75 cent! In Ayutthaya op de fiets gestapt en via de anelweg:P naar het oude centrum van thailand. Hier hebben we allemaal ruines gezien en bekeken, niet heel bijzonder maar met de gechte dat het er al vele honderen jaren staat had het wets. Gelukkig waren we vandaag niet in bangkok maar e ens waar wel een briesje stond, en daar was het al warm, tegen de veertig graden!

• 22 Januari 2013 - 09:57

Joop Van Der Velden:

van je moeder kreeg ik je adres. Ik vind je belevenisen geweldig. Let wel op de slechterikken. Die zitten overal.
    Ze beloven veel maar jatten nog meer.. Opgepast!!

Robin

Lees hier mijn reisverhalen van mijn Wereldreis 2013 samen met taco:) Amsterdam - Bangkok - Taiwan - Sydney - Auckland - Los Angeles - Londen - Amsterdam Samen met taco maak ik een wereldreis gedurende 3,5 maand over de hele wereld. Veel plezier met lezen!

Actief sinds 10 Jan. 2013