Heerlijke strandweek met een vreselijke reisdag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Winters - WaarBenJij.nu Heerlijke strandweek met een vreselijke reisdag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Winters - WaarBenJij.nu

Heerlijke strandweek met een vreselijke reisdag

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

04 Februari 2013 | Thailand, Bangkok

Hier weer een verhaaltje uit Thailand. Na de fullmoonparty zijn we nog ongeveer een week op Koh Pha-ngan gebleven. Heerlijk op het strand liggen en het eiland wat verder verkennen. Helaas deze week niet kunnen snorkelen, het waaide te hard waardoor het water troebel was. We hopen dat we later misschien in Thailand nog kunnen snorkelen en anders wordt het Nieuw -Zeeland (ook geen probleem) Deze week eigenlijk weinig beleefd. We sliepen goedkoop maar de bedden waren wel een ramp. Stalen veren staken nog net niet door het laken heen. Verder ook weinig service vanuit het Hostel maar voor 300 baht (7,5 euro) per nacht verwacht je ook niet veel!Gelukkig lag het strand 100 meter achter ons en zaten we gezellig in het centrum. We aten eigenlijk 's avonds alleen maar bij My Wok and Me. Goedkoop en super lekker! De laatste dag zijn we wat gaan drinken bij een resort achter ons aan het strand. Hier zat een heerlijk zwembad bij en in de hoop dat we daar mochten zwemmen ook nog maar wezen lunchen. Onder onze lunch werd ons verteld dat we na het eten de rest van de dag gratis mochten zwemmen, omdat er toch bijna niemand in het Resort zat. En dat is wat we de rest van de dag hebben gedaan. In het heerlijke zwembad gezwommen en genoten van het luxe, iets wat voor ons aardig zeldzaam zal zijn. Vrijdag 1 februari was onze reisdag. Vandaag zouden we met de boot naar vaste wal, daar met de bus naar de trein en dan met de nachttrein terug naar Bangkok. In totaal heeft dit ons 27 uur gekost. De boot had een half uurtje vertraging en voer langs alle eilanden waardoor de boot prop vol zat. Half 1 vertrokken en 4 uur aangekomen in Surat Thani. Daarna 1,5 uur in een klote bus naar het Trein station. Een bus gemaakt voor thaise mensen, dus lekker klem bij de voetjes voor ons en net niet hoog genoeg dat je lekker kon zitten. Maar als Backpacker krijg je met dit soort dingen temaken dus opzich niet echt een groot probleem. Rond half 6 aangekomen op het station. Hier zou onze trein rond 23:30 vertrekken. 6 uurtjes wachten valt opzich wel mee en we moesten ook nog eten dus tijd zou wel voorbij vliegen hoopten we. Hier op het station kwamen we zelfs nog aan de praat met Leeuwarders, heel toevallig hele gesprekken mee gehad. De mensen van boven de 50 maakten de tegenovergestelde reis van die wij maken. Erg luxe hotels en zoveel mogelijk vliegen ipv ander vervoer. Opzich ook weer leuke verhalen gehoord, weer is wat anders dan die van Backpackers. Rond 9 uur stapten ze in de trein naar vrienden in Hua Hin (iets onder Bangkok). De tijd was al lekker snel gegaan tot dat moment, totdat we op het bord met vertragingen keken, eerst een half uur vertraging, daarna een uur, en uiteindelijk 190 minuten. Vreselijk, want we hadden het wel gehad op het station, kakkerlakken overal en raten liepen onder je door. ook de supermarkten waren op een gegeven moment dicht waardoor we ook niet meer wat konden halen. om 3 uur uiteindelijk in de trein gestapt. Gelukkig snel in slaap gevallen en in tegenstelling tot de heen weg wel goed geslapen. Volgende dag om 2 uur aangekomen in Bangkok. met de Taxi naar het Hostel gegaan en de rest van de dag maar lekker niets gedaan. Nu zitten we tot woensdag in Bangkok en daarna vertrekken we naar Changmai met de nachttrein. De stad is wel weer erg warm maar we hebben ook weer echt iets te doen. We zitten veel in Bangkok omdat alle reizen eigenlijk vanuit Bangkok gaan dus we proberen zoveel mogelijk van de stad te zien. Gisteren zijn we een heel stuk wezen lopen lang het paleis en we zijn zelfs nog naar de oudste dierentuin van Thailand geweest. 's avonds zijn we samen Tom, Jesse en Pim op pad gegaan. Mooi op stap op de Khao San Rd. Vandaag een beetje uitbrakken en de hitte een beetje proberen te verduren. Morgen staat China Town op het programma en verder zien we dag op dag wel wat we doen. Groetjes Vanuit Thailand! (Helaas dit keer geen foto's, de computer had niet de goede uitgangen voor de camera, volgende keer zal ik proberen om hier weer foto's bij te zetten)

• 04 Februari 2013 - 09:01

Lammert En Mieke.:

Beste mannen,

Wat een heerlijkheid om dit ( bij ons in de vroege regenachtige ochtend) te lezen. Zo te zien vermaken jullie je prima en ook zeker de bezienswaardigheden zien er goed uit.
    Nog even een paar dagen Bagkok...., gaan jullie nog fietsend door de stad? of gewoon met tuk-tuk alles bekijken.
    Geniet van de laatste dagen in Bangkok en dan maar eens even in de bush-bush van Thailand zien, Chang-Mai. Tot het volegende reisveslag, veel plezier en pas goed op elkaar !
    liefs Lammert en Mieke.

• 04 Februari 2013 - 16:44

Fransien:

Leuk verslag en mooie avonturen. Hoop voor jullie dat de insekten in China Town beter smaken.
    Liefs!

• 17 Februari 2013 - 11:10

Martha:

Ratten??!!!!!! OMG nou ik was daar geen minuut langer blijven wachten!!! Misschien toch niet echt iets voor mij zo'n wereldreis....
    Maar jullie genieten en brakken nog maar mooi even door!!
    Liefs
    Martha