Khanom het echt Thailand - Reisverslag uit Khanom, Thailand van Robin Winters - WaarBenJij.nu Khanom het echt Thailand - Reisverslag uit Khanom, Thailand van Robin Winters - WaarBenJij.nu

Khanom het echt Thailand

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

22 Januari 2013 | Thailand, Khanom

Hier weer een mooi verslag uit het warme Thailand, heb nu een computer kunnen veroveren dus kan ook foto's uploaden. Khanom was onze bestemming in het zuiden, we hadden het plan om de andere kant op te gaan, meer richting Krabi en Ao nang maar dit bleek te duur voor ons. Khanom bleek volgens internet en opkomende vakantie bestemming. En mooi en goedkoop hostel heeft ons overgehaald om de oost kust te gaan bezoeken(ipv de west kust) eenmaal in Khanom bleek er geen toerist te zijn, en jahoor wij hadden voor 7 nachten geboekt. Geen mens die normaal engels kon en wij zitten hier veel lang. Uiteindelijk hebben we wel het verblijf tot 5 nachten ingekort. Toch heeft het ons een leuke week gebracht. Niet elke ochtend een engels ontbijt met thee, maar gewoon lekker rijst met kip, of noodles. En dan gewoon tussen de locale bevolking eten, Heerlijk! Normaal kijken de Thaise mensen niet meer zo op naar toeristen, maar volgens mij waren wij het middel punt geworden in het dorp. Iedereen kijkt naar je van: wat doen jullie hier nou weer:P Hier hebben we het echte Thailand gezien en dat was juist ook een van onze doelen, zien hoe het naast het toeristme is in Thailand. De week in Khanom heeft niet veel spannends gebracht. Vooral veel op het strand gelegen en onze eigen strandhut gebouwd omdat er gewoon niets was aan het strand. het strand van vele kilometers lang waar wij de enige waren. Helaas niet echt kunnen zwemmen door de kwallen maar het lekker frisse briesje deed genoeg voor de afkoeling. Het is nu het seizoen vlak na de winter, kan nog wat regenen en is in het zuiden vaak toch wat half bewolkt. Toch blijft de temperatuur hoog, Bangkok was het soms wel tegen de 40 graden, gelukkig was het hier niet warmer dan 35, net wat beter maar nog steeds warm. Na enkele dagen lekker gegeten te hebben onder de bevolking kwamen we langs een ander restaurantje. Hier hadden ze ook wat meer westerse gerechten. Het restaurant Thaifin (van Finse eigenaren) hebben wij de dagen hierna nog enkele keren bezocht, waaronder onze laatste avond. We vertelden onze plannen verder nog en ze waren zo attend om ons de volgende dag naar de Ferry te brengen. De eigenaar moest toch voor zaken die kant op, normaal had dit ons weer veel geld gekost met de taxi dus was mooi meegenomen. Heel attend en heerlijjk dat je niet voor alle diensten die ze maken hoeft te betalen. Volgende ochtend heeft hij ons afgezet bij de Don Sak pier naar Koh Pha-Ngan. (Voor foto's kijk onder het kopje Foto's)

• 28 Januari 2013 - 10:12

Groep 7-8:

Beste Robin en Taco

bedankt voor de foto's en verhalen, en veel plezier met je reis.

Groeten van ons allemaal.

• 21 Maart 2013 - 12:50

Monique:

Beste Robin,

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad in Khanom de plaats waar ik al jaren vertoef en een groot deel van het jaar verblijf. Het is inderdaad nog het echte Thailand maar inmiddels is het in de loop der jaten steeds drukker geworden. Ik begrijp uit jouw verhaal dat je op het laatste gedeelte van het strand bent gebleven en je hebt gelijk daar is het heel rustig en weinig te doen toch zou ik je aanraden om de volgende keer wat meer richting de andere kant op te lopen waar bv Charlie's Bar zit, Aava Resort, Khanom Hill en nog vele andere hotels en (Westerse) eetgelegenheden en waar (zeker in het hoogseizoen) veel toeristen verblijven. Ook zijn daar veel minder kwallen op een enkele uitzondering na en ik hoop dat je de roze dolfijnen hebt kunnen spotten die daar met grote regelmaat te zien zijn. Voor meer informatie zou ik de genoemde hotels op tripadvisor er op na slaan hier zul je vernemen dat een week echt niet te lang is in Khanom maar het is uiteraard bijvoorbeeld geen Koh Samui met zijn ontzettend vele uitgaangelegenheden en ik hoop dat dat ook zo blijft eerlijk gezegd.

Met vriendelijke groet,

Monique

• 13 Januari 2015 - 00:13

Diana:

hoi robin
    ik heb een vraag over de rose dolfijn
    is er een bepaalde tijd wanneer je ze het meeste ziet
    of kan dat het hele jaar door
    gr diana

• 22 Oktober 2017 - 14:09

Jacqueline:

hoi hoi robin
    wij willen na een verblijf in / nabij khanom , naar ao nang krabi , maar ik vind op internet weinig van hoe te reizen met bv openbaar vervoer . of met een minivan shuttle , of je er prive vervoer kunt regelen vanuit je guest house , of dat er een taxibedrijf in khanom zit , die voor een redelijke prijs 4 personen naar ao nang kan brengen
    weet jij of iemand anders hier een antwoord op
    alvast bedankt alleen al voor het lezen
    mvg jacqueline van zundert