Non-Touristic Jungletour - Reisverslag uit Chiang Dao, Thailand van Robin Winters - WaarBenJij.nu Non-Touristic Jungletour - Reisverslag uit Chiang Dao, Thailand van Robin Winters - WaarBenJij.nu

Non-Touristic Jungletour

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

15 Februari 2013 | Thailand, Chiang Dao

Zondag avond zijn we nog bij een grote avondmarkt geweest, een avondmarkt net buiten de muren van Chiang Mai, waar je heerlijk kan eten en allerlei kleine souveniers kan kopen. Gezellig maar ook enorm druk. Maandag stond het Jungle avontuur op het programma dus niet al te laat naar bed gegaan zondag zodat we fit aan de reis zouden beginnen. Maandag ochtend rond half 10 opgehaald bij ons Hostel en naar het verzamel punt van Panda Tours gebracht. Hier kregen we te horen dat we onze tour die we hadden geboekt niet kunnen doen, omdat er slechts twee aanmeldingen waren. Maar tot onze grote verbazing mochten we mee met een andere, minder toeristische tour. Mensen die met deze tour gingen betaalden 2200 baht en wij slecht 1400. onze verwachting was dan ook dat we moesten bij betalen om met deze tour mee te mogen, maar dit bleek niet zo te zijn, als we onze mond maar hielden tegenover de rest van de groep dat wij veel minder hadden betaald. Weer een mooie meevaller voor ons!:D In de taxi gestapt die ons ten noorden van de stad zou brengen. Onze groep bestond uit drie nederlandse dames, 2 fransen en een oostenrijk. Al snel bleek dit een leuke spontane groep te zijn waar we nog wel lol mee gaan maken. Na een uur in de taxi gestopt op een plaatselijke markt om inkopen te doen. Water halen was heel belangrijk en de gids haalde alvast eten voor ons. Daarna nog ongeveer een uur gereden voordat we aankwamen in het eerste basiskamp. Hier hebben we heerlijk geluncht en zijn we naar het Olifantenkamp gelopen. Hier mochten we een uur op olifanten zitten en ermee door de jungle touren:P Echt een super ervaring om op deze grote beesten te zitten! Na het eerste avontuur zijn we echt begonnen aan de Jungle trip. 3/4 uur gelopen midden door de Jungle. En warm dat het was, het zweet liep als watervalletjes van iedereen af. ruim 40 graden zonder ook maar een briesje wind. Gelukkig geen gekke ongelukjes of water te korten. Rond 5 uur aangekomen bij onze eerste slaapplek. Midden in de jungle een bamboe hut met 8 bedden en 8 klamboe's. Een prachtige locatie om te overnachten. Het eten werd vers voor ons gewokt op het vuur terwijl wij nog aan het afkoelen waren. Gelukkig nog wel stromend water en electriciteit. De rest van de avond lekker gegeten en met de gids spelletjes gespeeld. Gelukkig een prima nacht gemaakt en om 10 uur weer wakker gemaakt voor de volgende jungle dag. Het zou weer 3/4 uur lopen worden . Daarna een waterval die vlakbij onze slaapplek voor die dag zou liggen. Na een zware tocht die veel op en neer ging was de waterval een bevrijding! steeenkoud maar super lekker. Lekker afkoelen en van de ongeveer 8/9 meter hoge waterval springen. Daarna ongeveer 10 min gelopen naar onze slaapplek. Een bamboe hut echt in de middle of nowhere waar nog wel stromend water was maar geen licht. Dus als eerst maar een kampvuur gebouwd zodat als het donker word we iets van licht hebben. Weer goed gegeten en daarna nog lang bij het kampvuur gezeten met biertjes. Leuke gesprekken met de groep en gids. Helaas deze nacht slecht geslapen, maar gelukkig waren we niet de enige. Ongeveer de hele groep had slecht geslapen. Veel geluiden van de jungle en blaffende honden. Ook werd het erg koud. Gelukkig was woensdag alweer onze laatste dag. in totaal 2 uurtjes lopen over een normaal pad. Ondertussen nog een keer zwemmen bij een waterval en aan het eind nog met een bamboevlot over de rivier. Het was al met al een zeeer geslaagde tour waar we ons goed hebben vermaakt. Voor iedereen die ooit deze kant op gaat aan te raden. Komende dagen weer wat rustiger aan, wel staat nog een dag trip naar Chiang Rai op het programma. Maar dat moeten we nog even zien. Waarschijnlijk in Bangkok nog een laatste verslag over komende 1,5 week in Thailand, waarna we naar Nieuw-Zeeland vertrekken.
Tot de volgende keer, en Groeten uit Chiang Mai

• 15 Februari 2013 - 08:02

Lammert En Mieke:

He mannen,

Wat een leuk en verfrissend avontuur, foto's maken e.e.a. compleet en zo te zien wel een heel mooie natuur daar in het noorden van Thailand.
    Dit was weer een leuke ervaring erbij, geniet nog maar even vanm de laatste 1.5 week in Thailand.
    Hier slecht weer met weer sneeuw en lichte koude.

groet en tot hoersn / mails / whattapps.....

liefs Lammert en Annemiek.

• 15 Februari 2013 - 15:27

Petri:

jongens, wat een geweldig verslag, leuk dat jullie het naar de zin daar hebben in thailand, nog anderhalve week in thailand en dan op naar het volgend avontuur. geniet ervan en we zien het volgend reisverslag wel weer tegemoet. goed weekend verder en groetjes vanuit een koud nederland

liefs petri

• 17 Februari 2013 - 10:54

Martha:

Hoi Robin,

En hebben jullie na een paar biertjes nog steeds voor je kunnen houden dat jullie lekker veel goedkoper aan het genieten waren ;-). Ik kan me helemaal voorstellen dat zo'n waterval geweldig is om onder af te koelen!!
    Mooie verhalen Robin!!
    Wij wachten hier met smart op wat zweet-weer :-(
    Ben ook heel benieuwd hoe jullie NZ ervaren.
    Mooie avonturen nog daar!

Groetjes Martha

• 22 Februari 2013 - 08:49

Annemie:

Hey Robin en Taco,

Ik vind het heerlijk om jullie belevenissen te lezen....ben gewoon een beetje jaloers...alleen het zweetweer is niet aan mij besteed....maar dan smaakt het biertje wel extra lekker toch?....
    Al bijna weer een maand om en dan op naar Nieuw Zeelend, prachtig land lijkt mij....en ook een stuk duurder....
    Lieve mannen. een goede vlucht naar NZ en vandaaruit weer andere belevenissen.
    Tot later, liefs Annemie