Crazy America - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Robin Winters - WaarBenJij.nu Crazy America - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Robin Winters - WaarBenJij.nu

Crazy America

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

15 April 2013 | Verenigde Staten, Hollywood

Laatste dag Auckland was gelukkig nog even lekker zonnig! om 10 uur uitchecken en bij de haven nog even ontbeten, laatste keer alweer. Vanavond vliegen we naar LA. Nog even een laatste rondje door Auckland, waarna we in de Airbus zijn gestapt naar het vliegveld. Op het vliegveld konden we meteen inchecken en hebben we onze grote tassen meteen gedumpt en zijn we door de douane gegaan. Achter de douane was het nog even wachten maar tijd vloog voorbij en voordat we het wisten zaten we al in het vliegtuig. Het vliegtuig van Air New Zealand was echt geweldig! Prima zachte stoelen en veel meer been ruimte vergeleken met China Airlines. Dus dat was al een meevaller voor de vlucht van bijna 12 uren. Ook grote schermen en een touchscreen dat wel werkt. Veel nieuwe films, dus zouden de nacht wel doorkomen. Ook kon je via je scherm drinken en eten bestellen en werd dan speciaal naar je stoel gebracht, dus hebben we de ober enkele keren laten lopen voor een lekker koud pilsje. Kon nu nog voordat we 2 weken in Amerika zonder moesten, ook geen probleem, want Nieuw Zeeland was dat ons ookal bijna 6 weken gelukt! Toch wel enkele uren proberen te slapen om de eventuele jetleg een beetje te voorkomen. Om 11 's ochtends aangekomen in LA. we vlogen al over de stad voordat we geland waren, wat een ENORME stad!! Ongeloofelijk groot, hadden we wel wat verwacht maar toch is het dan weer groter dan je al dacht. Op het vliegveld lang moeten wachten bij de douane. Alle Amerikanen zelf gingen eerst en dan mochten de toeristen erdoor. Mooi systeem hebben ze hier. na 2,5 uur wachten er eindelijk door en opzoek naar een taxi. Taxi service zouden we terug krijgen bij het hostel dus gewoon maar een taxi gepakt naar Hollywood Boulevard waar ons hostel aan zit. Deze rit door een deel van LA gaf ons ookal een beeld van de stad. Heeel veel auto's en weinig taxi's viel ons al snel op, en het lineaal werk natuurlijk. Alle straten hier lopen recht en geen bocht te vinden. Typisch amerikaans natuurlijk. Ook de kort lijkende ritje van het vliegveld naar het hostel werd uiteindelijk 2 uren. Toch niet zo dichtbij als we dachten. (stoplichten op elke straathoek helpen ook niet echt mee). Eenmaal bij het Banana Bungalow Hostel op Hollywood Boulavard aangekomen meteen kunnen inchecken. Hostel ziet er erg goed uit en zit aan de straat waar je moet zijn in deze buurt dus helemaal goed voor ons. Het was nog maar 4 uur dus zijn even opzoek gegaan naar een supermarkt. Eerst een stuk over de Hollywood Boulevard met alle sterren op de stoep en daarna op Vine str. waar er ook nog veel liggen. Enkele bekende namen langs zien komen als Jennifer Aniston, Shakira, Nicolas Cage. Even pizza en drinken gehaald en weer terug naar het hostel. Ze raden je aan om 's niet te op straat te gaan als dat niet hoeft , wegens alle zwerfers die soms wel is agressief kunnen worden. Dus die avond in het hostel gebleven en van onze pizza genoten. Helaas is de keuken niet uitgerust met pannen en bestek dus kunnen we niet echt eten zelf gaan maken. Gelukkig wel een oven, waar we onze pizza's in hebben geschoven. Vroeg op bed om de verloren uurtjes in te halen. Volgende dag laat wakker en top fit, beide totaal geen last van een Jetleg of iets dergelijks. Vandaag helemaal de Boulevard opgelopen. Nog veel meer bekende sterren tegen gekomen op de vloer en de bekende plaatjes die je veel op tv ziet. Geniaal dat je er nu zelf bent! Even door het winkelcentrum gelopen en de Boulevard verder verkent. Telkens op de achtergrond het Hollywood Sign, wat verderop in de bergen staat. Een deze dagen gaan we een tour doen waarmee we allerlei film locaties gaan zien en bekende plekken hier in LA. Hiermee wachten we alleen even, het weekend is druk en na het weekend zal de zon weer schijnen dus heb je ook betere vergezichten over de stad. Gisteren(zaterdag) De Santa Monica Boulevard bezocht en lekker wezen rond kijken. Ookal je verwacht dat je in het rijkere deel van LA zit, zitten hier enorm veel zwerfers en voel je je niet altijd op je gemak. Dit geeft ons beide een beetje een dubbel gevoel over amerika. Politie auto's die constant voorbij scheuren en zwerfers die constant om geld vragen. Veilig? geen idee, maar wij blijven 's avonds lekker in het hostel! Het hostel bied genoeg om 's avonds daar te blijven, en op stap kunnen we toch niet echt omdat we geen 21 zijn. Pooltafel, computers, tv waarop we film kijken, basketbal, golf, american football, enz.... Ook een pingpong tafel en tafelvoetbal. dus wij vermaken ons wel, in het hostel zelf niet veel backpackers maar veel amerikanen die er een nachtje verblijven, waar we ook wel lol mee hebben! Na de enkele dagen die we nu hebben gehad nog steeds hetzelfde beeld van Amerika. Alles moet groot (ookal is het zo fake als wat), politie die je constant hoort, dikke pickup trucks of mustangs die hier zoveel rijden dat het net de golfjes zijn bij ons. Mensen zijn hier niet zo aardig en open als in Nieuw Zeeland. Stad is ook wel enorm groot en zal het in kleine dorpen/steden al veel beter zijn. Komende dagen gaan we nog naar het strand en Venice beach en maken we de celeb tour. Donderdag zullen we waarschijnlijk enkele dagen naar San Fransisco gaan. Vermaken ons hier goed, maar om de stad echt goed te bekijken heb je echt een auto nodig. Dus mensen, ga je naar LA (of andere enorme steden in US) huur een wagen! ons budget laat dat niet toe, wat ons totaal niet uitmaakt, wij zitten namelijk al in het centrum, en zullen de metro/bus moeten opzoeken voor trips naar het strand of andere activiteiten. Via het hostel kunnen we ook veel regelen dus dat komt wel goed! Volgende week vrijdag alweer thuis, dus nog maar even goed genieten hier in LA.. (en hopen dat als we terug zijn in NL het ook weer lekker weer is, hebben we mooi de winter overgeslagen!)

• 15 April 2013 - 09:53

Lieke:

Hoi Robin,

Mooie avonturen hebben jullie weer beleefd zeg! Tsja.....Amerika blijft toch een beetje een raar land inderdaad! Heel erg bedankt voor je kaart nog!! We hebben het je vergeven hoor dat je de foto niet hebt gemaakt ;-)
    Geniet nog van je laatste weekjes!!

Groetjes Lieke

• 16 April 2013 - 10:02

Erik Bos:

Ey Robin,

Toffe verhalen! Enjoy! Die rugzak heeft inmiddels al wel een stuk of 5 rondjes om de wereld gemaakt.

By the way, San Fransisco is echt de moeite waard. Wat mij betreft de mooiste stad van de USA!

Groeten,

Erik