Koh Pha-Ngan (Fullmoonparty) - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Robin Winters - WaarBenJij.nu Koh Pha-Ngan (Fullmoonparty) - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Robin Winters - WaarBenJij.nu

Koh Pha-Ngan (Fullmoonparty)

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

27 Januari 2013 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Onze derde week gaan we op Koh Pha-Ngan doorbrengen. een eiland ten noorden van Khanom waar we op vrijdag 25 januari heen zijn gevaren. 2,5 vanaf Don Sak pier. Het was nagenoeg wind stil op het water en de zon had er zin in vandaag. Omdat het binnenin de boot vol zat zijn we buiten op het dek gaan zitten. We dachten een mooi plek gevonden te hebben maar tijdens de reis bleek dit anders. Achter ons zaten twee zeer fanatieke franse dames alleen maar te gamen, links van ons 3 duitsers die wel een schoorsteen leken zoveel ze rookten en voor een twee Russiche stelletjes die nodig een kamer moesten zoeken. Wij hebben in dat opzicht ook wel weer een mooie tocht gehad. Het was iig niet een saaie tocht. Aangekomen op Koh Pha-Ngan zijn we naar ons Hostel gelopen, we hadden even opgezocht dat is niet zover van de boot af ligt en het beloopbaar was. Na ons door de muur van taxi chauffeurs te hebben gewurmd rustig naar Red Cube (ons hostel ) gelopen.
Prima Hostel op een mooie plek centraal op het eiland. Alles op loop afstand en de zee op slechts 2 minuten lopen. Dit middag lekker rustig aan gedaan en voor het eerst echt goed gezwommen in de zee. Heerlijk verfrissend en niet van het lauwe badwater zoals we hadden afgelopen zomer op Koh Samui. Het eiland Koh Pha-Ngan staat bekend om zijn maandelijkse Fullmoonparty. Het feest in het dorp Haad Rin schijnt zo'n 40.000 mensen aan te trekken die helemaal los willen gaan tot zons opgang. Wij hadden nog niet echt een idee van hoe groot zoiets moet zijn. was het een enorm plein vol met mensen of was het allemaal verdeeld over kleine kroegen en strandtenten. Het feest bleek het hele dorp te bezitten. Overal kon je drank halen, supermarkten bleven de hele nacht open en enorme stranddiscotheken. Als je het ergens mee zou moeten vergelijken zou het lijken op het strand van Scheveningen(dan wel zonder pier) en deze helemaal vol met de vetste outdoor discotheken die je kan verzinnen. Daarachter nog het centrum van leeuwarden waar je op elke straathoek je emmer drank kan halen. EN 40.000 mensen, ja die waren er makkelijk! En dronken dat ze waren, ongeloofelijk! iedereen ging gek maar de sfeer kon niet beter, een sfeer die heel relaxt was. Nog nooit zo'n mooi feest meegemaakt. Nu ik dit schrijf is het 21:15, vandaag bijgekomen van het feest op het strand en nu foto's en verslagen aan het uploaden in het dorp. Eind van deze week zal ik weer er iets opzetten met het verslag wat we komende dagen gaan doen. Tot laterss!

• 29 Januari 2013 - 15:57

J.Kromhout:

Mooie avonturen heren!

• 31 Januari 2013 - 11:06

Annemie:

Lieve Robin en Taco,

Alweer drie weken op pad! Wat een leuke foto's heb je op je site staan, zo krijgen wij voor ogen wat jullie meemaken.
    En wat een hitte...hier is al het ijs alweer verdwenen, helaas.
    Geniet van de verdere belevenissen, tot later,
    liefs Annemie

• 02 Februari 2013 - 16:38

Petri Winters:

lieve robin en taco,

wat een geweldig begin van jullie reis, alweer drie weken geleden vertrokken jullie.
    ook leuke foto's zie ik langskomen.
    veel plezier daar nog, ik ga aan het werk in de bediening bij het wijkcentrum knooppunt. we hebben daar vanavond een feestje voor plm. 130 mensen dus dat wordt een latertje, en morgen is er weer voetballen, dus het weekend is weer lekker vol.
    geniet ervan in de hete zin, het is hier nu zo'n 5 graden maar voor mij mag de zomer wel weer komen.
    kom binnenkort wel weer even kijken op de side
    groetjes petri

• 03 Februari 2013 - 10:30

Martha:

Hoi Robin,

Net je reisverslagen tot nu toe gelezen en volgens mij vervelen jullie je geen minuut! Wat een ervaringen! Bevalt het fototoestel een beetje, zie al mooie foto's voorbij komen :-)
    Gister heb ik even met Fokke gesproken en hij mist jullie wel hoor!
    Hier gaat natuurlijk alles zijn gewone gangetje en van zulke mooie stranden worden wij helemaal jaloers. Wij moeten het doen met een enkele zonnestraal en daar worden wij dan al weer helemaal blij van!
    Veel plezier daar en pas goed op jezelf!

Lieve groet,
    Martha en Roelof